My Blog List

Monday, November 26, 2012

MALAYWOOD?

Assalamualaikum..

Entry kali ne bukan bertujuan untuk menyinggung mane2 hati pihak jauh sekali aku ni nak sok suci,atau jage tepi kain orang.Secare jujur memang sebelum ni aku tidak memakai tudung.Tapi aku xdelah seksi tahap melampau.Bukan nak bangge diri ke..memang xde beza ko xpzkzi tudung tapi x seksi same juge dedahkan aurat kan..Begini........

Yang membuat aku berpeluh dahi kalu keluar rumah,tengok anak2 muda zaman sekarang.Gaya mereka matang dari umur mereka.Ada baru darjah 6,mak bapak...dress-up mcm umur 20.Taw la skang ni bnyk bju murah2,cantik,affordable to pay.Lagpun sekarang mak bapak manjakan anak,ape nak semua bg(sesetengah je hehe).Yang buat aku nak tulis entry pasal MALAYWOOD ni kan...Anak dare zaman sekarang..mak datuk seksi tahap seksa..Ade pesen terbaru tayang pusat.Mak bapak diorg x mara ke?ke mak bapak xtahu?
Bangge kot tayang kat fb.Pastu ade la ramai komen wow gorgeous,sexy,sweet,cute..Serius ckp zaman aku payah nk jumpe org pakai cmtu.

er...lebey kurang cmnila..mls letak pic real..kang ke laen jadinye...

So hal ni punce n nk salahkan sape??Tengoklah artis2 kite,xmalu terbonjol sane,terbelah sane..Masalahnye xde pihak ambil tindakan pun.Tegur tu ramai..Tindakan??haram...Separuh bogel pun xde tindakan ape2..Hum..agaknye bagi mereka berpakaian seksi ni bukan satu'jenayah'kot..Kebanyakan melayu kite ni kalah mat saleh seksinye.Depa tu bia p la seksi..kafir..kite ne??
Bukan tu je baik anak mude,artis,sekarang da x amlu berbikini eh??Pakai coli n spender,xde perasaan jahil eh??Bangga tayang aset lg ade.Remaja ni pantang di tegur,bile di tegur,kubur masing2,well hello!!kalaulah yang menguburkan tu ko sendiri xpe,ni orang lain tolong kuburkan.
Mana aku tahu pesen2 anak mude skarang??biasa r dalam fb..belembang gambo2 xsenunuh..ade ysng sweet pakai hotpants..cm korea katanye..Esok bile ditanya kenape seksi,berani ke jawab macam gitu??

Aku nk luahkan rase kecewa disini,kenapelah xde undang2 ataun hukum untuk atacara pemakaian rakyat di malaysia?Bukankah kite negara islam??Aku x berani ulas panjang2,tp pikirlah dr pakaian lah boleh menyebabkan gejala sosial berlaku.Melayu kite je ramai skang ni yang ramai lahir anak luar nikah..dah lahir campak anak,buang,bunuh cekik sebab malu..Apa salah bayi tu..kalu xnak pun buatlah care elok,bagi orang..Janganlah pakai buang..tu manusia bukan bangkai haiwan!!

Hati apakah dia ni??
Dalam filem melayu pun bole bercium dahi,siap ade dalam masjid lagi..Humm dunia sekarang.Manelah x wujudnya sesetengah orang memberontak kepada pihak yang tertentu.Lihatlah sendiri,buka mate pemimpin2 sendiri punye bini pun tidak menutup aurat.Mereka ni kan selalu kuar paper,tv,kire cm role model la,tutuplah aurat kan lagi manis.Tunjuk contoh yang baik,bukan hanya pada rakyat tp orang luar disana.

Yang minum arak secare trang tang tang tu xusah ckplah.Yang aku tahu model name kartika tu je kene sebat.Yang laen???Dah terang lg bersuluh,upload pic fb,depan orang ramai?ape cer?xnk plak sebat?Lagi satu sapa swo bawak masuk arak kat negara islam ni??Perlu ke ade kelab malam?Motif buka kelab malam?nak jadikan tarikan pelancong?hek awok!!Diorang kat sane jenuh mcm2 jenis kelab ade.Sebab ade pusat hiburan la ramai PATI ni datang jadi pelacur,GRO smua..Bayangkan kalu pusat hiburan ni tiada,mungkin pelacuran akan kurang,nk kate xde langsung tu tipula kan..Lorong kunyit kan  masih ade.Tiada mabuk2,tiade excident,gaduh,rogol2,eh silap..bukan tiada..KURANG...kadang xperlu bende ni smua,bile manusia tu da penuh ngn nafsu setan,jadi jugok...

Aku mengaku jujur,ilmu aku xpenuh lg di dada,xlayak nak cakap itu,ini..Tapi aku punya hak nak lontarkan pandangan dan pendapat kan.............

Wallahulam....

No comments: