My Blog List

Thursday, November 22, 2012

Assalamualaikum... Kalu da rajin hapdate belog ni..dalam sehari bole kate 3,4 entry aku bole post..Cume yg bole datang mood nak berbelog semula ni sbb aku ingin meluahkan rase aku terhadap politik,masyarakat..ye politik..mesti ade ckp x abis2 politik.Masing2 ade pendapat sendiri dalam politik kan..sampai berpecah belah kaum keluarga pun ade.. Haa...ini yang aku nk cerita sket ni..secare jujurnye..mase kecik2 memang aku dah tahu family aku mmg sokong parti 'M'..bukan name sebenar..hehe..saje je xnk dedahkan kot2 jadi salah paham..So bile aku da besar panjang ni aku da bole bezakan,paham mane betol,mane baik,mane wajarny..tetapi jujur aku ckp ALLAH S.W.T lebih tahu siapa yang betul siapa yang salah... Ape yg membuka mata aku ialah INTERNET!!ya internet!!di internet kite bole tahu mmcam2 info samade di youtube,facebook,blog dan mcm2 lagi..cume terpulang pada kite samaade kite percaye bnd tu btol atau salah..cume ape yang buat aku terpikir balik bile ade satu status ustaz azhar idrus die ckp,kite kene jawab nanti kenape kite pilih pemimpin tu nanti di akhirat..contoh:kenape mu pilih tu sebagai pemimpin sedangkan mu taw die makan rasuah,halalkan arak dan hiburan..Ilmu agama aku xdelah dalam mane..tapi bnd2 cmni pun dpt buat aku pikirla mane yg betol mane salah..xsemestinya yang kite nampak jahat,jahat je,yang baik tu baik..... Yang aku nampak skang ni ade sesetengah orang ni sampai taksub dgn seseorang pemimpin smp sanggup buat ape saja..malulah beb..kaum lain xde gini,aku bkn nk ckp kaum lain bertepuk tangan..tak....mane ko tahu pemimpin ko tu baik..ko bukan tuhan..buka mata,buka minda..dr ko doa org tu hancur,org ni hancur,bek ko doakan die bertobat..lagi bagus..sama2 kite org ISLAM bersatupadu..Dari gaduh bab politik bek ko p berjihad tolong sedara kite di palestine,syria,rohingya dll..
*gambar ihsan dr google search..aku x milik mane2 images yang tertera seperti di atas Lihatlah kalian..saudara kite lebih memerlukan pertolongan kita..Kita kat sini bersyukurlah kite masih aman..Tapi bukan kerana aman disebabkan kite rasuah,maksiat dan sebagainya....aman,aman juga..tapi maksiat depan mata jangan wat derk je..ape yg slah mesti dibetulkan..aku bukanlah nak nasihat sesiapee..aku pun da insaf beb..aku takut satu hari nanti kite ni terjadi macam mereka disana..mintak2lah dijauhkan...insya allah..amin... #PRAY FOR GAZA #FREE FOR PALESTINE

No comments: