My Blog List

Saturday, November 24, 2012

Hantu....

Assalamualaikum.. Hari ne tetibe nk share cerite pasal antu..Macam2 cerita antu aku denga,bace,dan tengok(movie)..Ok,xnk taip panjang2 ckp merapik,bek aku straight cte je trus...
*gambar ehsan dr google..gambar yg agak femes pada tahun 90-an dulu,zaman kamera gune filem ag..Jadi agak susah la nk tipu,melainkan org tu terror.Wallahulam

1.CERITA PERTAMA
Sebelum aku memulakan cerita pertama aku,jujur ckp aku x pernah ag mengalami peristiwe seram2 ni..mintak2lah dijauhkan..mau terkincit aku kalu muncul depan aku..Aku x teringin pun nk jumpe..eii jauh2kanlah.amin..

Cerita ni bapak aku yang cerita..Adalah satu malam tu..bapak aku ni keje shift malam..biasala orang minyak...eh silap keje bhgn minyak2 ni..bukan isi minyak der tp cek minyak kat tangki beso nun..aku pun x taw la keje ape die buat yang aku taw name company je..MOBIL sekarang known as PETRON. Keje mcm ayah aku ni memang memerlukan shif xkire siang malam..Kadang2 sian die kene ganti org cuti kene keje double..Pernah ade satu hari tu esoknye bawu die balik..sian abah...susah payah demi keluarga..xpe,sok arijadi abah kan..hehe melalut plak
Ayah aku ni baik dengan guard yang jage pintu masuk syarikat.Selalu la lepak2 sementara tunngu lori minyak masuk tengah2 malam.Duk dalam office taw2 jela aircond sejuk..orang tua x tahan sejuk..Malam tu len skit,ayah aku napk guard tu berdiri je kat pondok tu,tegak xde nak tegur2 ayah aku macam biasa,ayah aku pun serulah guard ni''wuhhhh wat pe tecegat tu?.. haram berjawab..Ayah aku blah la..xde maknenyer die nk mesra2 alam p kat guard tu..bek die g cek tangki..Nasib ayah aku bek malam tu sebab die x p dekat ngn guard tu untuk tegur lebih lanjut...
Esok paginye ayah aku nak balik,dlam pukul 7 lebih kurang,tegur la guard tu..''oi semalam kenape smbng sgt,diam aje aku tegur'' Rase2nye dah dapat agak jawapan ape kan..ala dah macam movie la.. ''eh jak akubaru masuk keje pagi ni..malam bile jak?? .Ayah aku x ckp bnyak,blah blek umah tido..tu je...
xseram pun kan..ce kalu korg ade kat tempat ayah aku?kalu aku,aku da ckap awal2 kompem kincit punye!!

2.CERITA KEDUA
Kali ne punye cerita aku x ingat sape yg cte kat aku.Banyak sangat sumber2 aku denga..Cite ni pengalaman dari sebuah family otw p kemane aku pun xtaw..Tapi yang tahu mase tu malam lah..Dipendekkan cerita,mase diorg lalu highway,xsure highway mane(dah ckp xingat dah),kereta yang lalu pun agak kurang la..mase tu da tengah malam..orang2 belakang kereta sedap tido.Tingal la driver dengan sebelah driver ni je x tido.Sembang2 kosong hilangkan ngantok..

jeng..jeng...

Tibe2..cermin kereta diorang jadi gelap..Semua cermin kereta plak tu..Yang si driver terpakse brek mengejut..Dah x nampak depan nak jalan ape lagi..Berdebar2 la dua orang tu..Orang duduk di seat penumpang pun bangun,terkebik2 tanya kenape brek mengejut..Pastu lame sikit baru perasan yang cermin kereta gelap(waktu ni lampu kereta dah dinyalakan).Agak lame diorg terketar2,pastu driver tu terbuka hati nak tekan wiper cermin depan kereta.Bile tekan je terus nampak dunia luar...Sebabnye si driver ni dah perasan yang gelap tu bukan cuace tapi macam bentuk benang2 halus..Apa lagi bertambah bengong la depa2 dalam kereta ni..Bingung mikir menate gapo la ni..Ntah mcmane,salah sorg dr fanily die berani keluar dr kereta tengok atas bumbung,xsampai 2saat die masuk balik tercungap2..

Die suruhnya driver ni jalan smbil gune wiper(macam cuace hujan tu la)bawak2 laju lepas tu brek mengejut sementara xde kereta kat highway tu..Bagai orang mengantuk disorong bantal,si driver ni buatlah apa yg disuruh td,Mase brek tu je,ade benda tercampak dan berguling2 atas jalan raya,lepas tu merangkak laju masuk ke dalam semak....Lepas tu diorg dalam kereta semua diam x bercakap ape,sampailah nampak stesyen minyak..So yang keluar dari kereta td,ceritala ape yg die nampak,korang taw die nampak ape????
haa...die nampak ade perempuan baju lusuh dengan x senonohnya meniarap(muke x nampak) atas bumbung kereta,apa yg membuatkan cermin kereta bergelap ialah rupe2nya rambut si perempuan panjang tutup semua cermin.....

Ntah cmne la si perempuan ni boleh tetibe meniarap atas bumbung kereta orang..agak2nye tengah tido atas pokok kot,lasak sangat jatuh then landing atas bumbung...hehehe...gurau je..nak hilangkan rase seram..seram ke???.Macam aku cakapla..cakap bole..ce korang yang mase kejadian tu..mesti kincit,pengsan,peluh jantan semua ade kan kan??

3.CERITA KETIGA
Ni x silap aku,kakak sulung aku yang cerita pengalaman die mase die blaja kat UITM dulu..uitm mane rahsia..tapi saje nk bgtaw gak uitm..hehe..Cerite ni pendek je..sekangkang kera je panjangnye..Biasalah uitm kan bangunan dah lame wujud,Ceritanya cmni,dalam toilet asrama perempuan dulu2 ade mesin macam mesin tikam tu,masuk 2 kupang keluar barang..tapi ni keluar pad.Aku pun x penah nampak mesin ni.Kadang2 aku rase cm kene kencing ngn kakak aku pun ade gak..ahh pedulikan...cerita tetap cerita..percaya atau x,terpulang pada diri sendiri..

Apa yg seram pasal mesin tu,adela lekat stiker model perempuan rambut mengerbang(pesen orang dolu2),pastu makeup gincu pekat gile.Yang ajaibnye stiker len,mesin smua da bekarat kecuali gamabr model tu..Yang membuatkan seram ce kalu korang duk dalam toilet tu sorang2,rase macam diperhatikan,bile kite tenung gambo tu,seolah2 makin lebar senyum die.......

Hahaha..aku pun xpenah tengokla mesin ni..Kalu kakak aku kencing aku,memang kena la die..Yang aku bole ckp kat sini,ni semua mainan psikologi je..Biasala sape suruh tenung gambo tu,kan ke lain jadinye.....

Heheh padan muke x seram pun..Ce kalu korang tengok..ha berani cakap besar x seram ag?

4.CERITA KEEMPAT
Haa ni cerita member aku...Takkan nk bgtaw sape plak kan..biarlah rahsia..Bende ni jadi mase aku form 3.Yang buat aku taw cerita ni,semua yang terlibat ngn kejadian angker ni x hadir sekolah seminggu.Biasalh absent lame datg smula mst kene tny punye..

Al-kisahnya begini..
Mereka berlima ni sahbat baik la.Biasalah malam hujung minggu merayau la kejenye.Orang mude xde keje len la..Dulu xde mewah cm budak2 skang..Dulu men basikal BMX.,kire sape ade bmx kire macho da mase tu..Diorang berlima menunggang basikal  tengah2 malam.Kat Kuantan ni xde tempat len nk lepak,TC,TC,TC(TELUK CEMPEDAK).Dalam tengah kayuh dari flat kubang buaya ni,salah sorang dr kawan aku ni,aku namakan die Amin jela(bukan name sebenar) ni ade nampak budak kecik rambut panjang pakai baju merah tepi sebuah banglo,yang terletak di tepi jalan.

Ntah mcmane malam tu jadi mesra alam,lambai2 kat budak perempuan tu..Lepas lambai baru die terpikir,aik anak sape kua malam2 bute ni,Bile die toleh tengok budak tu tengah berjalan masuk kedlam banglo tempat die berdiri tadi..Amin ni pun buat budus jela..Sampai je TC,amin ni macam xsedap badan,rase pening,nak muntah pun ade,SPOIL betol r Amin ne..Nak xnk terpakse la balik,Amin ni merupakan kepale geng2 ni la..
Kire xde Amin ne dop jadilah.Member2 die follow dari belakang sebab die ni x larat sangat nak bawak beskal,kata loya...

Separuh jalan je si Amin ni kayuh jatuh pengsan,aduh geng2 die dah pening..Apa nk buat,dahla keluar umah ikut pintu belakang(inilah padahnye).Nak kol mak ayah takut kantoi,kene rotan..taw takut....Diorang ni angkatla si Amin ni letak kat pondok bas depan sikit dari tempat Amin pengsan..Nak dijadikan cerita,bustop tu betol2 depan banglo tempat die nampak budak perempuan tadi.Amin yang pengsan tadi tetibe je bangun,berlari laju menuju ke banglo di hadapan.Kwan2 die kejor la si Amin ni,si Amin ne meraung2 mcm org gile talak kat tengah2 jalan.Kawan2 die da start rase cuak da.Nak x nk terpakse balik panggil ayah Amin(cara paling selamat).Nasib baik dekat je,dlam 10 minit ayah Amin ni sampai dengan abang sedare die yang kebetulan tumpang tidur di rumah die..

Amin ni menjerit2,samapi ade kereta polis peronda berhenti.Keadaan jadi kecoh dan si Amin ni start cakap,anak aku!!anak aku!!anak aku!!Si amin ni terpakse dibawa pulang naik kereta polis.Kawan die ni pun tunggang la basikal,Biasalah basikal kan lambat,dlam2 otw,tetibe je ade batang pokok pisang jatuh dr mane ntah depan diorng.Memang smua brek mengejut,pastu berlanggar,then jatuh..Bangun2 tengok,bukan batang pisang,tapi batang kene balut kain putih daa..

Apa lagi mencicit la lari tinggal basikal..Xingat da BMX mahal x mahal mase tu..Pas seminggu bile jupe blek,barulah bukak cite,Amin ni cakap budak perempuan yang die lambai tu peluk n cekik die x nk lepas,panggil papa,papa,papa...Die pelik sebab die tetibe rase syg kat budak tu.Sampai sekarang die x leh lupe muke budak tu......

Motif x diketahui smpai sekarang...............


Wallahualam.....

1 comment:

Anonymous said...

Bole la tahan seram