My Blog List

Friday, November 23, 2012

Kedai kami.....

Assalamualaikum... Kali ni entry aku upload gambo kedai aku yg x seberape ni..Kami menjalankan perniagaan kecil2kecilan aje...Susah juge meniage di kampung ni..mcm2 ragam ade..biasalah orang kampung..kang terkasar bahase kecik ati...Ramai da ckp kat aku..berjage2 buke kat kampung..orang kg ne suke berhutang..mintak murah..kalu mu xberi mcm2 die buat ke mu.. Jujur aku ckp..aku ade mengalami peristiwa seperti di atas..kebanyakannye yg suke gantung hp..gantung hp ni mcm,die bagi hp,die mintakla duit..t da dapat duit die bayar,bg hp die blek..hp yg diorg gantung pun bknye mewah pun..ade yg mtk smp 50..memang xdan la..buatnye ko xbayo duit aku,nk gadai xsampai rm50..Biasela ngn org kenal2 ni kite x bg die ckp mcm2,pastu masam muke..yg aku kesian ni mustaqim la..memg ramai kenal die mintk gantung hp..kite x bg die dtg merayu 2,3 kali..takut jugak ap2 jd..terpakse bg..baru ni ade tertipuu gantg hp rm30..hp rosak..pas sudah x dtg balik bayo duit..dahla hp rosak..baiki pun x bole..
Kalu yang berhutang tu plak memg ramai..Kawan hutang topap bole blah ag..xkisah ag kan..tp ade sorang bro ni penah dtg nk tukar joystick ps2.Masalhnye die beli dengan owner lame kedai..Aku pun budus mase tu bg la tukar yg secondhand punye..Mustaqim memg marah la aku buat cmtu..Dah siyes aku xthu..Kali ke 2 dtg mintak tukar..Pulak..naik betis ni!!nk tukar selepas ebulan ape cer..Pastu x bg tukar nk hutang plak due joystick RM50..aku ni memg xbrani nk ckp ape..aku tnyla si mustaqim..die p bg plak da..bro tu janji esok..memng janji andia btol la!!smpai skang habuk tarak baya..msg2 ckp xde duit la,kene buang kerja la..nasib bek ade no fon ngn plat kete..tgu jela ape aku ank buat kan...
hum ni kalu masuk dr kedai ni la ropenye...biase2 je..hehe
ni antara aksesori hp yg terdapat di kedai kami..kalu nampak ade bnd comel2 ngarut2 tu aku punye keje r tu hehe..
jeng jeng pintu masuk ke alam lain hehehe
haha jeng sungguh..masuk2 je napok megi..botak la ko wahai2 budak...
jeng jeng jenggg nila tempat budak men game/internet..tengok lengang je kan 5minit kemudian........ DISASTER!!
Hamek ko..begaduh xcukup..bau mereka usah ckpla hehee sian abg ni kene serang ngn budak2 ni..xsabar sungguh
bawah ni lak tempat si mustaqim ni wat keje mebaiki...'kemas' betol kan kan
setakat ni la pengenalan kedai d'beserah..harap2 perniagaan kami berjalan lancar tanpa ade ape2 pun halangan... insya allah..amin..

No comments: