My Blog List

Friday, February 4, 2011

EAST COAST STEAMBOAT

ASSALAMUALAIKUM...
              Masuk bulan februari sudah...pejam celik-pejam celik je da  masuk bulan2...Entry kaline aku akan cerita pasal kedai makan steamboat di BESERAH,KUANTAN,PAHANG.Dekat kuantan ni mmg banyak kedai makan best2..jadi next entry aku akan cerita banyak lagi mengenai makanan best2 yang ada kat kuantan ni..antaranya MEE CALONG..ape tu mee calong??tunggu!!Bagi peluang aku nak cerita sal restoran milik kawan aku ni..EAST COAST STEAMBOAT di jalan beserah..
               Aku baru ingat daa aku lupe nak amik pic kedai die..haha nanti kalu ade mase aku amik la senang la bg korang yang suke steamboat p makan sane..Restoran ni kalu org xtaw,org akan salah anggap kedai cine,tetapi sebenarnya dimiliki oleh en falahuddin iaitu ayah kepada kawanku farrah aida..Harga die RM20 bagi dewasa dan 12 untuk kanak-kanak..Style makan die adela BUFFET..amikla bnyk mane pun ko nak makan bayar ikut kepala la..haha tapi jangan ingat boleh membazir..di kedai ini akan dikenakan denda RM6 bg setiap 100gm yang x abis..hahabagus sak wat gini bagi mengelakkan pembaziran....
              Bagi aku,aku mmg puas hati makan kat kedai ni..ialah selain dari harga berpatutan,kenyang,sodap pun sodap..ditanggung halal..xdelah penin kepala nak makan kat JOHNNYS STEAMBOAT...mahal wo0 bg orang yang kurang mampu cm aku ni...



                                                       nyum nyum sedap x??macam2 ada!!
                  Bagi aku yang memang anti sayur ni..memang aku xpandang pun sayuran yang disediakan..aku hanya amik sosej..sosej dan sosej...bwahahaha..nampak x sepit ketam tu??bertukar warna merah apabila masak..teruja aku...haha konyang den!!se'eh perut..guane nak diet gini???rosak plan diet..makin boyeh perut aku nampaknya...


                      Haa..inilah Farrah Aida..anak kepada tauke restoran EAST COAST STEAMBOAT ni..kalu korang makan kat restoran die..napk die..silalah buat kenal yew..mintak diskaun dengan die..ngehehe.....



....................antara-antara makhluk yang kekenyangan makan steamboat..Menghadap makanan je otomtik jadi pendiam...serius  sangat..maklumlah perot bewak cm die ni mmg makan je memanjang...hahah jangan maroh aku ye..penyu cakap ko nafsu bewok!!!bunuh PENYU!!!


Jadi kepada ibu-ibu bapak-bapak cik kiah sekalian klu nak merasa steamboat melayu mehla sini makan bawak segala sedare mara mari makan secara berjemaah okeh!!

1 comment:

Anonymous said...

Xsdap mkn cni.kotor lak 2.ke ak je yg rase?