My Blog List

Sunday, November 21, 2010

PART 1:ME AS A STUDENT NURSE

HI!!Ni cerita aku semasa aku jadi pelajar di KPJIC ni..Mula2 semase pergi interview dulu memang cincai2 je..dahla pkai jeans,fotostat ic smua xde,xlengkap..dahla dtg last2 minute lak tu.Ikutkan mmg nak kne sound je ngn org yang interview kitorg..tapi nasib bek orang yg interview kami jejaka muda haha siapa lagi x len dan x bukan encik OBAMA kita..haha sempoi je interview..

Xsangke aku dapat masuk KPJIC,..setahu aku susah juga nak masuk situ walaupun swasta.yela die kan ade hospital sendiri..jadi mesti nak yang berkualiti punya.apa pun pada mulanya aku mmg benci masuk sini..orang yg plg gumbira ialah ayahku..bangge anak die jadi nurse..aku mmg x minat.al maklumla masuk nursing pun sbb pkir mase depan je.Perkara yang aku xsuke kat kolej ni ialah
1)hostel dalam hutan
2)hostel dekat dengan KOLEJ LAGENDA yg penuh dengan mamat AFRIKA
3)makanan x sedap
4)kelas sampai ari sabtu
5)xfaham ape lecturer ANITA ajar ahaha pekat doh slang english+india pure..berbelit lidah aku

perkara yg aku suka 1 je!!!dekat dengan buah hati ku yg kerja di PUTRAJAYA,(Tinggal bersama family kakak)

Humm minggu pertama orentasi mmg membosankan..Tapi orentasi minggu ke 2,bole tahan la bestnye..kitorang diorentasikan oleh senior GROUP33.Pada mulanya group orentasi aku mmg paling x menyerlah..aku plak da tue nak bergaul ngn budak2 ni x reti la aku..diorg group len best sbb diorg mmg best haha akan tetapi pda masa FINALE ORIENTATION xsangke group kitorg dapat tempat ke dua..persembahan PHANTOMIME yg diketuai oleh aku sepatutnya mendapat hadiah pertama kerana juri bg markah penuh,tetapi disebbkan kitorg x bnyk sgt menyerlah sblm ni,jd point x cukup untuk mendapat tempat pertama..

Hahaha agak bangge la kan sbb ni sme atas usaha aku dan len2..Adela sorang tu muke x puas hati.yela die kan cantik,geng group die best,menari pun ok..tp x meng ape2..mase orentation tu beria cakp ish aku nk kne meng..last die ckp alah xd ap pun orentasi ni..xkisah meng kalah x amik pduli..taik r kau perempuan....ha die ni merbahaya..akan ku cerita kebusukan hati beliau in the next post.............

1 comment:

Anonymous said...

follow u da..hit me back k